EEN BREDERE KIJK OP WERK
‘Voor de dagelijkse verplaatsingen van onze medewerkers naar hun klanten bekijken we met hen individueel wat het meest optimale woon-werkverkeer is, om uiteindelijk bij de dichtstbijzijnde klanten te geraken’, zegt Martine Van Winckel, Operations Manager bij Helan Huishoudhulp. ‘We werken m.a.w. op maat van de kandidaat en bekijken samen de meest geschikte klanten in combinatie met hun hoofdvervoermiddel. Door te kiezen voor een derde-betalerovereenkomst met De Lijn stimuleren we hen niet alleen om tram en bus te nemen, we ontzorgen hen ook door de administratie van de abonnementen op ons te nemen. Daarnaast bieden we ook een fietslease-programma aan, en een kilometervergoeding. Met dit mooie mobiliteitspakket zetten we hen aan tot meer beweging, terwijl we hen ook de nodige financiële ondersteuning geven.‘
TIPS VOOR HELEMAAL WELZIJN
Dat dit mobiliteitspakket heel positief onthaald wordt, blijkt uit de cijfers van het gebruik ervan. Helan Huishoudhulp geeft dan ook graag nog de volgende mobiliteitstips mee aan andere bedrijven.
- Elke vorm van vereenvoudiging op niveau van mobiliteit is het verkennen waard, je zal schrikken van wat sommige medewerkers moeten ondernemen om op hun werkplek te geraken.
- Om een optimale werk-privé balans te garanderen aan je werknemers, kan je als werkgever het best inzetten op een degelijk maar ook laagdrempelig mobiliteitsplan: zo kort mogelijke reistijden in de meest optimale omstandigheden is van onschatbare waarde en betekent ook meteen meer tijd voor de dingen die je graag doet. Ook dit vindt Helan: helemaal welzijn!
SITUERING
Uit de fusie tussen Partena en OZ is Helan ontstaan: een nieuw verhaal, een nieuw bedrijfsconcept én een nieuwe toekomst. Helan vormt een corporate groep met één (onafhankelijk) ziekenfonds - het op twee na grootste in Vlaanderen - en verbonden bedrijfsentiteiten waaronder Helan Huishoudhulp. Deze heeft meer dan 13 jaar ervaring op de teller en meer dan 3 600 huishoudhulpen aan de slag bij klanten in Vlaanderen en het Brussels Gewest. Ze bieden hulp bij huishoudelijke taken, volgens een op maat van de klant gemaakte planning.
‘Door de krachten te bundelen, kan Helan onze klanten een nog ruimer dienstenpakket, een nog bredere expertise en nog meer innovatieve service bieden, zegt Martine Van Winckel. Als groep vertegenwoordigen we samen meer dan 1 miljoen klanten. Helan staat voor ‘helen’, en voor een uniek geheel aan diensten. Maar vooral ook voor ‘élan’, onze gedrevenheid om onze klanten te ondersteunen in een kwaliteitsvol en onafhankelijk leven. Onze klanten kunnen rekenen op onze expertise en ons enthousiasme. Maar ook op ons aanbod op hun maat.’
De andere bedrijfsentiteiten binnen Helan zijn de volgende:
- De vzw Helan Kinderopvang heeft 62 kinderdagverblijven en 85 onthaalhouders onder zijn hoede, en vangt meer dan 2 200 kinderen op. Er zijn 670 medewerkers. Daarmee is Helan één van de grote actoren in de kinderopvang in Vlaanderen.
- Helan Thuiszorg en Helan Kraamzorg bieden thuiszorg voor wie ziek, ouder of revaliderend is.
- Ook Heyo, een fusie van Idee Kids en Kriebels en Kuren van OZ, behoort tot de Helan groep. Bij Heyo nemen jaarlijks zo’n 37 000 kinderen en jongeren, van overal in Vlaanderen, deel aan vakantiekampen met en zonder overnachting. Het doet daarvoor een beroep op 3 500 monitoren.
- In de Helan Zorgwinkel vind je medisch en gezondheidsmateriaal van hoogwaardige kwaliteit.